woensdag 22 januari 2014

Randje per week


Ook ik ben een van de ruim 900 dames die meedoet aan het project van Annelies en Simone, een randje per week borduren.
Zouden de beide dames zich van te voren hebben gerealiseerd hoeveel dames hiervoor zouden vallen??? Ik denk het niet, hahaha!

Via Facebook ontstaan er in heel het land kleine RPW-borduurbees, bij dames thuis, op stations en in Brasserieen, geweldig. Het doet me denken aan een inktvlek.
Vandaag komen er dames bij mij thuis, om samen aan de randjes te borduren. Ik ben benieuwd hoe dat gaat, tenslotte kennen we elkaar niet, maar delen we wel een gezamenlijke hobby.


Hierbij mijn resultaten tot nu toe:

Wit linnen band van 20 cm breed. Ik borduur het met alle kleuren uit mijn borduurgarendoos. De randjes van deze week zijn nog niet af, anders heb ik vandaag niets te borduren op de bee, en dat kan natuurlijk niet!

Dit band vond ik nog tussen mijn borduurspullen en leek mij ook heel geschikt voor de randjes. Ik voeg er kleine borduurtjes en letters aan toe die ik mooi vind, en ik zie wel hoeveel randjes hier op passen.

4 opmerkingen:

  1. Hoi.
    Het is inderdaad geweldig hoe zoiets zich verspreid. Wij zijn hier druk met de crochet along. Elke week een randje haken.
    Veel plezier vanmorgen en tot gauw.
    Groetjes Klazien

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat laatste vind ik ook zo leuk! Heb ook nog band liggen en het kriebelt om daar ook wat kleiner op te gaan werken! Veel plezier met alle steekjes,
    lida

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Anita! Wat leuk al die dames en groepjes met de randjes. Leuk om ze thuis te ontvangen en kennis te maken! Dat maakt het extra!
    Ik vind je Marker borduurwerk ook ontzettend mooi! Groetjes van mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Grappig he, hoe zo'n initiatief groter en groter groeit! De haakgroep telt al meer dan 6000 leden zelfs! Ook hiervoor worden samenkomsten georganiseerd......! Nederland handwerkt, haha!
    Veel plezier met je borduurtjes! Groetjes, Trudy

    BeantwoordenVerwijderen