zondag 6 november 2011

Een uitdaging

Er lagen al een hele tijd twee rode lappen stof te wachten op een wasbeurt, maar wat vind ik dat eng om te doen !!

Gistermiddag heb ik toch de stoute schoenen aangetrokken en ben er voor gegaan. Ik heb elke lap in een aparte kussensloop gedaan, dichtgebonden met een elastiek en twee Color Catcher doekjes in de wasmachine erbij gedaan. Vervolgens het fijnewasprogramma gekozen en een wolwasmiddel erbij gedaan. En toen afwachten,.......................


Tot mijn grote verbazing zag ik tijdens de was de slopen wit blijven, en de Color Catcher doekjes rood worden.
Dit zijn de rode doekjes, die prima hun werk hebben gedaan. Mijn lappen zijn mooi gebleven en de slopen zijn wit gebleven. Wat een uitvinding die doekjes!!

3 opmerkingen:

  1. Ja soms werken ze heel goed, maar met rood moet je voorzichtig blijven! Kan dus best de volgende keer weer afgeven! Maar veel plezier met je lappen en veel gezellige steekjes,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Anita
    Dat zijn wonderdoekjes en doen precies dat wat je er van verwacht.
    Maar rood best een moeilijke kleur.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je geeft mij moed Anita! Ik wil een quiltplaid die ik veel gebruik en waar ook rood in zit, wassen. Doodeng vind ik het. Maar als ik dit zo lees, ga ik het toch maar eens doen. Die doekjes heb ik al in huis. Dagdag.

    BeantwoordenVerwijderen